Als winkeleigenaar is een van de belangrijkste taken die je hebt om winkelend publiek naar je winkel te krijgen. Hier zijn verschillende marketingstrategieën voor inzetbaar. Een slimme ondernemer gebruikt uiteraard een combinatie van strategieën om het beste resultaat te realiseren.

marketing winkel

Het aantrekken van publiek is een onderdeel van marketing. Een vaardigheid die iedere ondernemer zichzelf aan moet leren. Hiermee worden namelijk verkopen gerealiseerd en zonder verkopen zal een winkel binnen afzienbare tijd failliet gaan. In het volgende bericht zetten we een aantal strategieën op een rij, die je kunt inzetten om winkelend publiek naar je winkel te krijgen. Technieken als Digital Signage kunnen hier natuurlijk bij helpen. Maar we hebben in dit bericht diverse technieken met je door te nemen.

Huis aan huis folders

Een marketingstrategie die winkels al vele jaren inzetten is het verspreiden van huis aan huis folders. Men kan natuurlijk ook voor de goedkopere optie kiezen om flyers te laten bedrukken. Hoewel de strategie steeds minder effectief begint te worden, kunnen er toch goede resultaten mee gerealiseerd worden. De truc is om hetgeen dat je in de folder laat zetten, tot de verbeelding laat spreken. Zet deze strategie dan ook alleen in wanneer je iets te delen hebt waar je zeker van weet dat veel mensen hier geïnteresseerd in zullen zijn.

Social media marketing

onlineDe moderne manier om mensen naar je winkel te krijgen is het inzetten van social media. Het overgrote deel van de Nederlandse bevolking spendeert dagelijks tijd op social media kanalen zoals Facebook. Het is dan ook een goede plek om publiek te vinden die graag bij je winkel langskomt om iets te kopen. Een groot voordeel van een platform als Facebook is dat veel gegevens van de gebruikers bij hen bekend zijn. Het is daardoor mogelijk om een advertentie te laten zien aan enkel de mensen uit een bepaalde regio met interesses die aansluiten op hetgeen dat je in de winkel verkoopt. Maar een narrowcasting systeem van Thisplays2 kan natuurlijk ook helpen. Voornamelijk als mensen al binnen zijn de winkel

Gevonden worden in Google

Tevens een online marketingstrategie die tegenwoordig niet meer in je arsenaal mag ontbreken is het gevonden worden in Google. Zeker als je een gespecialiseerde winkel hebt die producten uit een specifieke categorie verkoopt. De techniek die hiervoor ingezet moet worden is zoekmachine optimalisatie. In vaktermen wordt dit ook wel SEO oftewel Search Engine Optimization genoemd.

Comments are closed.